På hemmaplan

Tjohoo!

Nu är jag hemma igen..
Ja, jag har egentligen varit hemma sedan i lördags, men inte riktigt tagit tag i att skriva något.

Hemresan gick ju ganska bra iaf...
Först ska man ju checka in bagaget.. min väska var nog lite tung..
Närmare sex kilo för tung.. (det var den på nerresan också..)
..men med lite tur och köer som sakta men säkert växte bakom mej blev stressen för mycket för den flygplatsanställde sydafrikan som fått nitlotten att se till att mitt bagage blev rätt adresserat..
"Mister, I'm not gonna make you pay this time..."
..sån tror man ju inte händer.. :-)

Fortsatte sedan med att få vänta en och en halvtimme över planerad avgångstid ungefär..
Plandet mot München var i obalans och skulle kontrolleras av diverse ingenjörer innan vi ens fick borda.
Detta gjorde följdaktligen att landningen i ovan nämnda tyska stad blev försenad med ungefär lika mycket. Denna tid som dessutom var väldigt nära vad jag skulle haft på mej att hitta rätt gate och flight mot Göteborg och Landvetter.

Alltså begav jag mej lätt knuffandes och skuffandes ut från planet genom passkontroll för inträde till Europeiska Uinonen vidare mot kön vid säkerhetskontrollen för fortsatt resande...
Pustar ut då denna kö inte består av mer än tre halvfeta..  eller nja, vi kallar dom nog bara för tyskar och inget annat...
:-)
Efter att ha tråcklat mej, min dator och resten av mitt handbagage genom kontrollen skrider jag med alltmer stressad uppenbarelse mot gaten som är angiven på min biljett.

Väl framme inser jag att jag inte alls ska åka med något italienskt(eller vad det nu var) flygbolag.. Det har möblerats om bland gaterna..
Försöker se snäll ut och frågar om damen bakom disken kan hjälpa mej att finna ut var mitt flyg egentligen går ifrån.
Efter lite lirkande och letande och telefonerande får jag veta att jag borde vara vid gate (whatever) vid andra sidan flygplatsen.. men att jag inte behöver ha så bråttom längre.
Planet har redan taxat ut på väg mot bättre tider och Sverige.

Lätt moloken lommar jag mot Lufthansas service desk för att reda ut hur jag ska ta mej vidare mot mitt kära hemland.

Eftersom jag inte var ensam på flyget från Joburg, var jag inte heller ensam i kön till service desken. Vi var flera som på grund av förseningen missat våra anslutningsflyg.

Några minuters köande senare var det iallafall min tur att möta den lätt buttra damen som säkerligen sedan länge tröttnat på gnälliga flygresenärer som inte hade någon förståelse för att hon faktiskt gör sitt bästa för att lösa situationen som hon inte alls är orsak till.

Med ett bländande leende och ett (förhållandevis) glatt "Guten morgen" lyckas jag få hjälp med att hitta när nästa flight till Götet ska gå..  sex timmar senare..
..men trots att jag är beredd att ta denna fliht fortsätter damen (som jag inte längre uppfattar som så butter) leta efter alternativ och hittar följdaktligen en flight mot Köpenhamn för en därefter vidare transport mot Svenska luftmassor och land. Denna flight är framme lite innan direktflihgten ens skulle ha lyft..  Så jag beslutar mej för att ta en tur genom vår vackra grannland.

Härefter går det mesta som på räls (åtminstone bildligt talat, eftersom det är ett helt annat resesätt som är valt) och jag landar bland Göteborgs goa gubbar o gummor srax efter klockan tre på lördagens eftermiddag.
Nu kommer jag att tänka på att mitt bagage som checkades in för direkt transport till sveriges framsida kan ju ha stött på patrull på vägen..  flera omlastningar och lite övervikt kan ju säkerligen ställa till det för vilken välartad väska som helst.
..men det visar sej att jag inte behöver oroa mej särskilt länge då min väska dyker upp bland de tio första på bagagebandssnurran. Denna gången helt hel, med bara lite skavsår som känns överkomliga.

Väl utanför flygplatsen står en taxi och väntar och denna del av resan går fantastiskt bra tack vara den trevlige och pratglade chauffören som tog mej ända fram till dörren.

Nu är ju frågan om jag ska fortsätta skriva.. 
Väl hemma kanske jag inte har samma lyxliv att skriva om..


Ska jag fortsätta?

SeeYa!
;-)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men det är väl klart. Vad ska jag annars läsa..?

2011-04-18 @ 19:41:18
Postat av: thesswester - inte som alla andra

håller med pernilla!

jobbig hemresa, och tråkigt att du missade flyget men det är riktigt skönt att ha dig hemma igen! :D

2011-04-18 @ 20:31:22
URL: http://thesswester.blogg.se/
Postat av: Ann-Christin

Det händer väl spännande saker även här hemma. Fortsätt skriv så att vi håller oss uppdaterade. Sen är det väl så att du snart åker ner en sväng igen.....eller?

2011-04-18 @ 20:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0