Det händer långsamt..

..när det händer nåt här..

Jag har fortfarande inte fått något modem utan kan bara skriva när jag sitter på kontoret..

..och den afrikanska sommaren liknar den svenska en hel del.. lite varmare och hittills har det nog regnat lika mycket på tre dagar som det gör på hela den svenska sommaren..
:-)

Det är mycket nytt att lära sej men jag ska nog försöka ta det från början:

Resan ner gick ju som sagt bra, planen lyfte i tid och allt verkade vara frid och fröjd,
så när som på lite för mycket i packningen.. Tror att viktgränserna inte är satta för folk som ska vara borta lite längre tid..
Väl framme i Johannesburg, efter köande för att komma igenom tullen, fick jag, efter att ha visat mitt arbetstillstånd,  mitt pass stämplat och godkänt. (först dagen efter på kontoret har jag förstått att det har blivit felstämplat på något sätt..)
Sedan gick jag för att hämta min väska, som uppenbarligen inte blivit alltför milt behandlad. Den hade spruckit i botten och en del av sidan.. :-(
Nytt köande för att klaga och reklammera, vilket faktiskt verkar ha gått över förväntan.. Ska någon gång de närmsta dagarna hämta ut en ny väska i närheten.
Nåja, klagat och klart gick jag och min kollega vidare för att hitta vår skjuts till kontoret och nu verkade allt stämma igen.
Vi kom alltså fram till min nya arbetsplats utan fler bekymmer..

På kontoret har jag nu blivit tilldelad en dator, en mobiltelefon, en bil och väntar på att de andra nödvändigheterna ska dyka upp.. Vilket jag hoppas blir snart.
:-)

Första kontakten med Sydafrikansk trafik var, hur ska man uttrycka det, intressant..
:-)
Vänstertrafiken gör att jag hittills måsta tala om för mej själv nästan hela tiden:
Vänster, jag ska köra till vänster..
Och än har jag klarat mej ganska bra.. Lite ilskna människor och tutande kan man nog leva med..

Hoppas alla ni som läser har det gott därhemma..
SeeYa!

(ska försöka ta lite bilder och skicka med nästa gång..)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vädret liknar svenska sommaren säger du. Men är det hög luftfuktighet där?

Ja sa ju att du skulle ut och öva på lite vänstertrafik. Har du kört i några rondeller än? Hihi

Ha det gott!!

2011-01-05 @ 16:25:03
Postat av: thesswester - inte som alla andra

vad bra att resan gick bra, synd bara med väskan men tur att du fick en ny efter lite klagomål ;)

och jag kan bara säga HAHA till att du har regn :D

2011-01-05 @ 16:31:39
URL: http://thesswester.blogg.se/
Postat av: Henrik (Himself)

Pernilla: Jodå, det är hög luftfuktighet, och J-burg ligger ganska högt uppe oxå, så det märks att det skiljer en del.. och nu så har ju vädret varit bättre ett tag..

:-)

Vänstertrafik ja.. det är spännande att köra och ja, jag har råkat ut för rondeller.. utan missöden..

:-)

2011-01-07 @ 07:53:25
URL: http://henrikblom.blogg.se/
Postat av: Liljenbergs

Och hur är det att växla med vänsterhanden då?

Ha det jättebra.

2011-01-07 @ 10:34:03
Postat av: Henrik (Himself)

Liljenbergs: Jodå, jag är nästan lite rädd för hur enkelt det har gått att anpassa sej till körsätt härnere..

..men visst, växlingen kan vara lite knepig.. och att man sedan "blinkar" med vindrutetorkarna..

host

:-D

2011-01-07 @ 11:14:43
URL: http://henrikblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0