Fredag kväll..

..och jag har fått mitt modem och dessutom fått det att fungera..
:-)

Kan återigen konstatera att det inte fungerar lika smidigt som i Sverige..

Nåja.. dagen har iallafall varit bra..
Inte så mycket utejobb som jag trodde eftersom det varit bekymmer under natten..

och nu på kvällen har jag ätit gott på kvarterskrogen..
:-)

Lite reflektioner om Sydafrika hittills:

De kör på fel sida och dessutom utan trafikregler vad det verkar som..
..och jag är nästan skrämd över hur lätt jag anpassade mej.. :-)
..och det är iaf ingen härnere som säger emot när jag säger att hemma kör vi på rätt (right) sida..  :-D

Maten är billig.. det är fantastiskt att kunna äta ute och välja en god köttbit..
..och när notan kommer är den på under hundralappen..

Det är inte nyttigt att gå vart som helst som vit..
..detta har jag som tur är inte märkt själv, men fått berättat för mej av kollegor..

..bilköer.. Jag ska aldrig mer gnälla på trafiken i Jönköping..
Motorvägarna runt Johannesburg har upp till fem filer i vardera riktningen..
det är avfarter mitt i avfarterna och vägarbeten nästan överallt..

Nu är det helg och på måndag är ledigheten slut för många här, då ska det vara sju resor värre..
om det återkommer jag..
:-)


Lite arbetsrelaterade bilder:
View of highway outside Johannesburg View of highway outside Johannesburg Detta är ibland min arbetsplats, fem - sex meter över femfilig motorväg..  Med en hyfsad utsikt trots allt..

..och så till "hemma":
Det är ganska luftigt..  fyra -fem meter i tak..

..och till sist utanför:
En pool i trädgården.. inte fel.. :-) ..åh, eller varför inte två pooler i trädgården.. :-)

Så, det får räcka för idag..

SeeYa!


Kommentarer
Postat av: Magnus B

Roligt att höra från dig och att se lite bilder. Av någon anledning är jag inte så förvånad att du anpassar dig bra i kaostrafiken... ;) Ha det så bra!

2011-01-07 @ 22:50:42
Postat av: thesswester - inte som alla andra

haha jag håller med Magnus ;)

2011-01-08 @ 13:10:07
URL: http://thesswester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0