Sömnbrist..

Okej, nu har jag börjat inse att det ibland är lite svårt att lyckas få den (skönhets?)sömn man behöver..
Var hemma vid 4-tiden inatt och kom i säng ganska snabbt, men uppe i varv som jag var kom inte John Blund med sitt sömnpulver direkt.
Klockan 07:50 ringer telefonen.. och i min drömvärld var detta ljud inte direkt välkommet.
Lagom tills jag fått upp ögonen och kroppen så slutar det självklar att ringa och jag trillar ihop i en hög i sängen igen. 15 minuter senare ringer det igen och denna gången orkar jag upp för att svara..

Det var vakten.. vår maid (eller rättare sagt städtant) hade kommit..

bara för mej att släppa in henne och sedan stupa tillbaka i sängen..

Det är inte lätt att somna om när det är varmt och ljust ute..
:-(
..men jag lyckades och vid halvtolv vaknade jag igen, lite mer utvilad.

Då hade jag fått tvättat, struket och städat..

:-)

Efter brunch och tillvaknande så gick jag iallafall ut och la mej vid poolen en stund.. det var gött..   och varmt.. (närmare 30 grader idag) och sedan svalt i poolvattnet..
Jag tycker nog att jag var värd det efter nattens bravader..

När man är 10-12 meter upp i en skylift som svajar lite lagom och ska försöka dra åt några bultar... då känner man sej inte så kaxig..
:-)

Snart dags för en ny natts arbete.


SeeYa!

Kommentarer
Postat av: Hanna- Rejlers

Vilken lyx med maid! Som tvättar och stryker dessutom. Var försiktig med att visa för mycket uppskattning. Vi var i egypten en gång, jag min mamma och syster, och lämnade dricks till städ för de var så gulliga och vek handdukarna på nått sätt till svanar och la dem på sängen. Men när vi börjat dricksa så urartade det och de verkade försöka överträffa "konstverken" varje dag. Sista dagen hade de snurrat två handdukar och format den till en baby (now that's just plain crazy) och strött en massa blomblad över hela sängen! Jag fattade inte riktigt budskapet... Vem vet vad som hade hänt om vi hade varit där längre!?

Låter sjukt gött att ligga och glassa vid poolen, här har vi fått mer snö... :(

Ha det bra!

/Hanna

2011-01-13 @ 10:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0