Varmt..

Idag har termomerterns värde trillat över trettio grader..
..för en blek stackars smålänning på "fel" sida jordklotet är detta en anmärkninsvärd temperatur..

Har man dessutom jobbat natt och bara vill sova på förmiddagen så gör såna temperaturer det inte lätt..

Jag tyckte jag var smart inatt när jag kom hem och använde mej av en såndär "sovmask" som jag fått när jag flög ner.. tänkte att jag inte skulle vakna bara för att det blev ljust i rummet (som har morgonsol).
..nu vaknade jag ju iallafall inte av morgonsolen, utan av morgonvärmen..
:-)

..kanske dumt att klaga på värmen när jag vet att hemma i Sverige är det kallt..
:-)

..för den som undrar:



..så helgen tycks bjuda på lite åska och regn.

Natten som gick har jag jobbat över en 5-filig motorväg, en av de mer trafikerade runt Johannesburg.
..och just det ja..  fem filer i vardera riktningen...  :-)

Detta är ibland min arbetsplats, fem - sex meter över femfilig motorväg..  Med en hyfsad utsikt trots allt..

Nu i natt ska jag vara på en mindre site..  bara två filer i vardera riktningen..
Men det kan tydligen ha sina nackdelar det också..

..framför allt så känns det att jag har jobbat tre nätter i rad nu.. sådär 12 -13 timmar varje natt...
..och denna natten blir nog inget undantag.

SeeYa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0