En vanlig fredag..

..eller nja..

Idag har det varit fredag..  hela dagen!
:-)

Började lite lätt med administration inne på kontoret..
..för att sedan ge mej ut i värmen på site.

Nästan trettio grader idag igen, så man blir lite varm av att klättra på gantryt.
Nåväl.. idag skulle några felaktiga fästen bytas ut, dessa sitter inte så smidigt till,
utan man får klättra upp på staketet för att komma åt..
(har fått höra att jag kan klandra en före detta kollega för den konstruktionen..)  :-/
EFter att utan bekymmer ha bytt det första fästet, klättrande på staketet är det dags för nummer två..
Inga bekymmer, jag plockar ner det och hoppar ner för att ta med det nya fästet upp..
..och inser att jag glömt fästa säkerhetsselen..
Hupps.. kan vara dumt när man är 8-10 meter över en fullt trafikerad motorväg..
Var mer noggrann med att fästa ordentligt efter det..
:-)

Efter att vi var klara på site och det var dags att avsluta tänkte jag "bara" åka förbi kontoret för att lämna in de felaktiga fästena för reklammation på måndag
(bäst att få det gjort eftersom det är nattarbete nästa vecka...)

Jag ångrade mej ganska snart.. bilköer..
Har idag suttit i kö i nästan två timmar.. den sista halvtimmen mindre än två kilometer från jobbet..
Tror jag hade tjänat på att ställa bilen och gå..
:-)
Orsaken: en motorcyklist som blivit påkörd med mindre lyckat resultat...  :-(

Nu har det varit lite afterwork med kollegorna.. trevligt och god mat..

I morgon blir det jobb igen, det är dags att göra tester för att se att allt funkar som det ska..
..förhoppningsvis!

:-)

SeeYa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0