kontraproduktivitet...

Idag har det inte blivit mycket gjort..
..och det är inte mitt fel!

:-)

..nu ska ni få en liten inblick i en av mina arbetsdagar,
sammanfattningen från häromdagen stämmer ganska bra med dagens övningar också.

Började dagen på kontoret med pappersarbete..
alltså att få iväg lite mail och fä klart dokumentation inför dagens jobb.
Strax innan halvnio åker jag iväg till Site för att möta elkillarna vid 9-tiden.

..klockan blir till halvtio innan telefonen ringer och elkillarnas chef ringer och förklarar att de är sena.
De har varit hos polisen efter en krock under gårkvällen.
Inget allvarligt, men ändå..

Framåt halvelva dyker de iallafall upp och vi får ordning på det som skulle göras.

Så.. vidare till nästa plats och fixa till ytterligare felaktigheter, ja alltså rätta till felen inte skapa dom..
:-D

Så blev klockan tolv och min mage deklarerade matdags.
Dessa killar hade egen mat och ville inte följa med till lyxrestaurangen där jag tänkte inte min utsökta lunch.. *ironi* McDonalds..
..så vi bestämde att strax före ett skulle vi träffas vid nästa arbetsplats.

På plats på ovan nämnda site var det bara att vänta igen...
..och vänta..
...och vänta...

När det hade gått en timme (vilket inte är ovanligt i SA) hade jag tröttnat och ringde efter dom.

"Du kommer inte att tro det...  vi är på väg till sjukhuset efter en krock.."
..efteråt har jag fått veta att en av killarna har fått sy men 7-8 stygn i huvudet...
Alltså ännu en kollision med dessa killar i bilen.

..det var bara att konstatera att det inte blir mer gjort under denna eftermiddagen, iallafall inte ute på site..

Bara att ge sej av mot kontoret..

Nu har jag fått klart en hel del av framtida dokumentation och mail skickade i bättre tid..
Något positivt..

När jag kommit till kontoret ringde chefen för elkillarna och beklagade att jag fått vänta och att det strulat så..
"Imorgon kommer en annan av mina anställda och den av de två som krockade som är minst dålig.."

Så mycket för att kunna sjukskriva sej i SA..
:-/

Hoppas på en mer produktiv dag imorgon..

Nu har jag avslutat dagen på "The Brazen Head", med oxfile och en Guinness i muntra kollegors sällskap.

Gonatt!

SeeYa!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hmmm... Kanske bäst att du kommer hem snart, så att du kan börja jobba... ;O)

2011-03-17 @ 20:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0