Roadtrip..

..har det varit denna helgen.
Jag och en kollega har tagit en åktur på närmare 600 km och kom fram till Durban.
Semester!
Det är vad det har varit..
Semester från allt jobb i Jo-burg..

Badat i Indiska Oceanen (och insett att man är ganska liten när vågorna slår över en och man nästan sköljs ut till havs..)
Stora vågor som sagt.. I vågdalarna nådde vattnet till knäna och sedan slog en våg som var någon meter högre en jag över..
..och underströmmar som kändes som de ville dra med mej till Indien..  och dit ville jag inte nu iaf..

..sedan har det varit en rejäl omgån gående för att titta på stan.. och för att det inte är så lätt/bra att göra det i Johannesburg.
..vet inte hur många kilometer, men många blev det. (har en blåsa under foten nu..)
:-)
Promenerar är visst inte något som så många vitingar gör.. åtminstone inte i centrum..
Jag och Andreas (min kollega) lyckades under vår vandring genom staden gator räkna antalet vita folk vi mötte på fingrarna..
Det är inte utan att man känner sej lite ensam och utittad ibland..


Intressant också att åka så och inte veta nåt om boendet..
Vi tänkte att det löser sej..
:-)
..och det gjorde det.
Efter att ha letat rätt på turistinformation och där fått en lista på hotell i stan, ringde vi runt och frågande efter rum..
"Nej, det är fullt"
(fast på engelska)
..blev det iallafall flera gånger..
innan det blev ett jarå..
Soutern Sun South Beach..
..på 22:a våningen med havsutsikt..
Nice!

Sammanfattningsvis: en bra helg!
:-D
Att sedan ha fått höra att det regnat friskt i Johannesburg gör ju att alla soltimmar man fått känns ännu bättre..
:-)

SeeYa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0