Hur det ibland funkar i Sydafrika..

..nu ska jag berätta lite om hur det funkar vissa dagar i Sydafrika:
-Vissa dagar i sydafrika, åker man glatt (okej,mer eller mindre glatt) ut till site...
Just idag var det dags att besöka Pretoria, eller åtminstone precis innan Pretoria. En nätt resa på drygt fem mil, enkel resa.
Eftersom jag just nu har som ansvar att se till att elektrikerna rättar till de fel de ställt till med och efter tillrättandet granska att det är mindre fel än innan, helst helt rätt, stannade jag till vid den tänkta arbetsplatsen för att vänta in de tidigare nämnda elektrikerna..
Ungefär en halvtimme, eller kanske trekvart, efter utsatt tid dyker de upp med några halvtama ursäkter.
Nåja.. "This is africa"
:-)
Bäst att sätta igång dem så det blir nåt gjort.
Jag öppnar porten med nyckelkortet och plockar fram den nya nyckeln som ska passa till alla siter som nått ett visst färdigstadium. Men på just denna site sitter det på två av dörrarna de gamla hänglåsen, de som skulle varit skrotade enligt den info jag fått...
Som tur var kunde jag med den medhavda nyckeln öppna en del av utrymmet som skulle arbetas på och därmed sätta de muntra elkillarna i arbete.
Däreftervar det bara att sätta sej i bilen och åka de nu ännu drygare fem milen tillbaka till kontoret för att hämta nyckelknippan med de rätta gamla nycklarna. Alltså lite mer än tio helt onödiga mil och några onödiga timmar som gick..
På detta sätt fördrevs större delen av förmiddagen och det blev dessutom en obehagligt lång förmiddag innan det var passande att bryta för lunch.

Eftermidagen, som skulle blivit tidig, blev på grund av ovanstående fadäs inte alls tidig och det firande och avtackande av en kollega som skulle bli av inne på kontoret fick genomlidas (gissar jag) utan mej.
Detta eftersom jag satt fast i trafiken.. Som vid den tiden på dygnet (efter fem) är väl beskriven i denna låten...
:-)

..nu orkar jag inte skriva mer..
Men jag kom både till kontoret och till sist även "hem" till lägenheten..

SeeYa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0